اهمیت ترانسفورماتور به دلیل قیمت بالا و اهمیت رفع سریع عیوب ترانسفورماتور شامل آسیب ها به قسمت های سالم ترانسفورماتور ، خطر انفجار و آسیب کلی به ترانسفورماتور و افزایش عمر ترانسفورماتور و پیری عایق آنها از جمله مواردی است که باید با حفاظت های صحیح از آنها جلوگیری کرد .

 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 4.4 مگابایت
تعداد صفحات: 97 صفحه



ترانسفورماتور های جریان و نقش آن ها  در حفاظت ترانسفورماتور ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

شناخت دقیق و مطالعه روی دستگاه های اندازه گیری باعث دقت بیشتری در نحوه حفاظت و طراحی مدارات جهت حفاظت این دستگاه گران قیمت خواهد شد .

بنابراین در این بخش ضمن آشنایی با ترانسفورماتور های اندازه گیری و نقش آن ها در حافظت ترانسفورماتور مطالب مفیدی ارائه شده است .

 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 3.5 مگابایت
تعداد صفحات: 67 صفحه



تأثیر نصب سایبان بر عملکرد ترانسفورماتورهای توزیع در شرایط آب و هوایی اهواز

یکی از مشکلات مهم شبکه توزیع برق گرم شدن بیش ازحد ترانسفورماتورهای توزیع در هنگام تابستان و خراب شدن آنها میباشد. دوره عمر ترانسفورماتور به شدت تحت تأثیر افزایش درجه حرارت سیم پیچها و افزایش درجه حرارت روغن آن است. در محیط با دمای پایین و در ۶۰بار نامی، ترانسفورماتور میتواند عمر بسیار طولانی داشته باشد.

 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 3.77 مگابایت
تعداد صفحات: 7 صفحه



جمعه 22 / 12 / 1390برچسب:, :: 12:5 ::  نويسنده : ahmad & saman

بر اثر اعمال ولتاژ به سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور هسته به حال اشباع رفته در نتیجه باعث افزایش رلوکتانس و به ندبال آن کاهش اندوکتانس مدار شده و نهایتا جریان قابل توجهی توسط ترانسفورماتور کشیده میشود ، این پدیده که به جریان هجومی مغناطیس کننده ترانسفورماتور ها معروف است ، درلحظات اولیه برقدار شدن از سال ها قبل به صورت یه مسئله در طراحی و استعمال رله های دفرانسیل ترانس ها مطرح بوده است ، زیرا دامنه بزرگ ها میتواند باعث قطع غیر لزوم مدار ترانس ها گردد . این جریان تنها در طرف اولیه ترانس ها اتفاق می افتد و باعث میشود که رله دیفرانسل آن را به صورت خطای داخلی ببیند . با تحلیل و آنالیز جریان هجومی درمیابیم که این جریان دارای هارمونی دومی میباشد که دامنه آن بیش از سایر هارمونیک های موجود است که با استفاده از وسایل تشخیص هارمونیک دوم میتوان در صورت برقدار نمودن ترانسفورماتور های قدرت از قطعی ناخواسته در آنها جلوگیری نمود. در سیستم های قدرت متناوب شکل موج ولتاژ و شار تقریبا به صورت توابعی سینوسی از زمان هست که در ادامه بحث به مشخصه و مدل کلی مدار مغناطیسی پرداخته شده است .

پارامتر های موثر بر جریان هجومی ، شامل سطح مقع آهن هسته ، تحریک اسمی ، تعداد دور ها ، ابعاد سیم پیچ ها ، مشخصه ورق های مغناطیسی ، شامل پسماند و اشباع ، شرایط آهن هسته و مقدار ولتاژ متناوب در لحظه کلید زنی


برای دانلود این مقاله ی مفید بر روی دریافت فایل کلیک نمائید

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 221 کیلوبایت
تعداد صفحات: 11 صفحه

 



جمعه 21 / 12 / 1390برچسب:, :: 11:26 ::  نويسنده : ahmad & saman

باتوجه به تنوع خطاها در ترانسفورماتور و ارزش اقتصادی و اهمیت آن در شبکه طیف گسترده ای از حفاظت های مختلف جهت ترانسفورماتور در نظر گرفته می شود که بطور معمول شامل موارد به شرح مقاله می باشد...

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 11.8 مگابایت
تعداد صفحات: 142 صفحه

 



جمعه 17 / 12 / 1390برچسب:, :: 10:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

برای بدست آوردن تعداد دور سیم پیچ در اولیه و ثانویه ترانسفورماتور های کوچک لازم است ابتدا حجم هسته انتخاب نموده و با کمک روابط ریاضی  و استفاده از منحنی مقدار چگالی جریان را بدست آورد . در این رابطه نرم افزار های مختلفی موجود دارد که بدون انجام محاسبات ، به کنک داده های ورودی تعداد دور سیم پیچ و قطر آن و همچنین مقدار آمپر مجاز و توان ترانسفورماتور بدست می آید .

حجم فایل: 1.03 مگابایت



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان